طلا دانلود
0

چگونه سهامداران شرکت فناوری مایکروچیپ (NASDAQ: MCHP) در طی پنج سال گذشته با یک نرخ سالانه ترکیبی (CAGR) 18% سود کسب کرده‌اند؟

مایکروچیپ
بازدید 141

در این مقاله در رابطه با شرکت فناوری مایکروچیپ صحبت خواهیم کرد.

این مقاله از یاهو فایننس ترجمه شده و منبع ما در این مقاله آن سایت می باشد.
بیشترین میزان ضرری که می‌توانید در هر سهم (به شرط عدم استفاده از اهرم) داشته باشید، 100٪ سرمایه شماست. اما هنگامی که شرکتی را انتخاب می‌کنید که واقعاً در حال پیشرفت است، ممکن است بیشتر از 100٪ سود کسب کنید. به عنوان مثال، قیمت سهام شرکت مایکروچیپ تکنولوژی (NASDAQ: MCHP) در نیم دهه گذشته 114٪ افزایش یافته است. بیشتر افراد با این عملکرد بسیار خرسند خواهند بود. علاوه بر این، قیمت سهام در حدود 14٪ در یک چهارم افزایش یافته است. اما این ممکن است به بازار قوی مرتبط باشد که در سه ماه گذشته 13٪ افزایش یافته است.

بیایید به بنیادهای اصلی در طولانی مدت نگاهی بیندازیم و ببینیم آیا با بازده سهامداران سازگار بوده‌اند.

آخرین تحلیل ما را برای مایکروچیپ تکنولوژی بررسی کنید.

جهت مطالعه بیشتر: چطور تکنولوژی می تواند دنیا را متحول کند؟

برای بازنویسی گفته بنجامین گراهم: در کوتاه مدت، بازار یک ماشین رأی است، اما در طولانی مدت یک ترازو است. یک راه برای بررسی اینکه چگونه احساسات بازار تغییر کرده است، بررسی تعامل بین قیمت سهام یک شرکت و درآمد هر سهم (EPS) آن است.

در طول پنج سال رشد قیمت سهام، مایکروچیپ تکنولوژی درصد رشد ترکیبی در درآمد هر سهم (EPS) را سالانه 140٪ داشته است. این رشد EPS بالاتر از افزایش متوسط سالانه 16٪ در قیمت سهام است. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که بازار کلانتر به شرکت احتیاط بیشتری نسبت به سهام شده است.

EPS شرکت (در طول زمان) در تصویر زیر نشان داده شده است.

earnings-per-share-growth

مشاهده نمودار سود مایکروچیپ تکنولوژی در طی سالهای گذشته البته بسیار خوب است، اما آینده برای سهامداران مهمتر است. ارزیابی موقعیت مالی این شرکت در گذر زمان در گزارش رایگان ما ممکن است ارزشمند باشد.

درباره سود تقسیمی چه؟

ارزیابی بازده کل سهامداران، همچنین بازگشت سهام، برای هر سهم به افراد سوددهنده بسیار مهم است. در حالی که بازگشت سهام تنها تغییر در قیمت سهام را نشان می‌دهد، بازده کل سهامدار (TSR) شامل ارزش تقسیمی‌ها (به شرطی که مجدداً سرمایه‌گذاری شده باشند) و مزایای هر جذب سرمایه یا جدا شدن از سرمایه است. منصفانه است که بگوییم که TSR تصویر کامل‌تری از سهام‌ها ارائه می‌دهد که تقسیم سود دهنده هستند. در مورد مایکروچیپ تکنولوژی، TSR آن برای 5 سال گذشته 131٪ است. این مقدار از بازگشت سهام که پیشتر اشاره کردیم، بیشتر است. این به طور عمده ناشی از پرداخت تقسیم سود آن است!

دیدگاه متفاوت

مایکروچیپ تکنولوژی در طول سال (با توجه به تقسیم سود) بازده 19٪ داشته است. این مقدار به نسبت بازگشت بازار جلوتر است. این به نظر می‌رسد که این میزان مناسب است و حتی بهتر از بازده TSR 5 ساله 18٪ در هر سال است. احتمالاً می‌توان گفت که بینش مدیریت به دلیل رشد آینده، حتی اگر قیمت سهام کاهش یابد، بهبود خواهد یافت. در حالی که ارزیابی تأثیرات مختلف شرایط بازار بر قیمت سهام مهم است، عوامل دیگری نیز وجود دارند که اهمیت بیشتری دارند. به عنوان مثال، مایکروچیپ تکنولوژی 2 نشانه هشدار (و 1 نشانه که به نظر ما خوب نیست) دارد که فکر می‌کنیم شما باید اطلاع داشته باشید.

جهت مطالعه بیشتر: کسب درآمد از طریق فروش محتوا

البته، ممکن است با جستجو در مکان‌های دیگر به سرمایه‌گذاری عالی برخورد کنید. بنابراین نگاهی به این لیست رایگان از شرکت‌هایی که انتظار می‌رود سود آوری داشته باشند، بیندازید.

لطفاً توجه داشته باشید که بازده بازار ارائه شده در این مقاله، بازده میانگین وزنی بازار سهام‌هایی است که در حال حاضر در بورس‌های آمریکا معامله می‌شوند.

آیا با این مقاله نظری دارید؟ نگران محتوا هستید؟ با ما تماس بگیرید. یا به صورت مستقیم ایمیل بزنید به editorial-team (at) simplywallst.com.

این مقاله توسط Simply Wall St ارائه شده است و ماهیت کلی دارد. ما توضیحاتی را بر اساس داده‌های تاریخی و پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران ارائه می‌دهیم و مقالات ما قصد ندارند مشاوره‌های مالی باشند. این یک توصیه برای خرید یا فروش هر سهم نیست و به اهداف شما یا وضعیت مالی شما توجه نمی‌کند. ما سعی داریم تحلیلی طولانی‌مدت ارائه دهیم که بر اساس داده‌های اصلی است. توجه داشته باشید که تحلیل‌های ما ممکن است اعلان‌های شرکت‌ها یا مطالب کیفی را در نظر نگیرند. Simply Wall St هیچ موقعیتی در سهام مورد ذکر ندارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید