طلا دانلود
0

حرکات ورزشی مضر و مفید برای دیسک کمر و پاسخ به سؤالات رایج

بازدید 453

از واژه‌های متفاوتی برای مشکلات مرتبط با دیسک استفاده می‌شود؛ واژه‌هایی مانند فتق (بیرون‌زدگی) دیسک و تورم دیسک که گاهی به‌جای یکدیگر نیز به کار می‌روند. منتها همه آنها به یک نوع عارضه اشاره می‌کنند و بنابراین، در مدیریت آنها به رویکرد مشابهی نیاز داریم. ثابت شده است که ورزش برای مشکلات دیسک کمر خفیف تا متوسط مفید است؛ زیرا موجب تحرک می‌شود، انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و در تقویت عضلات مرکزی بدن نیز مؤثر است. منتها آیا می‌دانستید که ورزش‌های نامناسب مشکلات دیسک کمر را بدتر می‌کنند؟ اگر مبتلا به دیسک کمر یا کمردرد هستید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بعد از آشنایی با نکات و توصیه‌های مهم درمورد ورزش و مشکلات دیسک کمر، با حرکات ورزشی مضر برای دیسک کمر و ورزش‌های مفید برای آن آشنا شوید. در انتها به سؤالات رایج در این مورد پاسخ داده‌ایم.

حرکات ورزشی مضر برای دیسک کمر و مشکلات مربوط به آن

۱. حرکات مبتنی بر خم‌شدن کمر

اسکوات عمیق یکی از ورزش های مضر برای دیسک کمر
اسکوات عمیق

حرکت خم‌شدن به جلو در کمر (ایجاد منحنی «C»)، به‌ویژه برای دیسک، دشوار است و ممکن است موجب صدمه بیشتر کمر شود. معمولا این حرکت موجب می‌شود که بیرون زدگی دیسک فشار بیشتری را روی بافت‌های اطراف وارد کند و به اسپاسم عضلانیِ بیشتر و صدمات عصبی بالقوه منجر شود. حرکات مبتنی بر خم‌شدن کمر شامل خم‌شدن برای بلندکردن چیزی، دوچرخه‌سواری، درازنشست، لمس انگشتان پا و اسکوات عمیق (Deep Squat) هستند.

۲. خم‌شدن مکرر کمر به جلو

رژیم سم زدایی چیست؟ باورهای غلط و حقایقی که باید بدانید

شاید گمان کنید خم‌کردن کمر مفید است؛ ولی تکرار ورزش‌های خم‌شدن به جلو (مانند لمس‌کردن انگشتان پا) در واقع به دیسک فشار می‌آورد، ترکیب و شکل آن را تغییر می‌دهد و باعث بیرون‌زدن بیشتر لایه‌های درونی دیسک می‌شود.

۳. حرکات چرخشی

حرکات چرخشی از حرکات و ورزش های مضر برای دیسک کمر است

حرکات چرخشی ممکن است نیروی برشیِ غیرضروری وارد کنند و درد کمر را افزایش دهند. در انجام حرکات کششی یا فعالیت‌های روزمره (چرخیدن برای برداشتن گوشی تلفن، رانندگی‌کردن، برگشتن برای صحبت‌کردن با فرد پشت‌سر) از چرخش بدن پرهیز کنید، تا زمانی‌که دوباره بتوانید حرکات چرخشی را به‌شکلی ایمن و بی‌خطر تحمل کنید.

 

در حال حاضر، دیسک کمر یکی از مشکلات شایع و مزاحم در جوامع مختلف است. افرادی که از دیسک کمر رنج می‌برند، ممکن است به دنبال راه‌هایی برای کنترل علائم و بهبود وضعیت خود باشند. یکی از روش‌هایی که افراد ممکن است به دنبال آن باشند، ورزش‌هایی است که می‌تواند به بهبود علائم دیسک کمر کمک کند.

اما قبل از بررسی حرکات ورزشی مفید و مضر برای دیسک کمر، باید توجه داشت که هرگونه برنامه ورزشی برای افراد مبتلا به دیسک کمر باید توسط پزشک یا متخصص فیزیوتراپی تایید شود. انجام حرکات نادرست می‌تواند به جای کمک به بهبود وضعیت، وضعیت را بدتر کند. این مقاله به بررسی حرکات ورزشی مفید و مضر برای دیسک کمر می‌پردازد و به سؤالات رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد.

**حرکات ورزشی مفید برای دیسک کمر:**

1. **تمرینات تقویتی بدن:**
تمریناتی که به تقویت عضلات پشتی و شکمی کمک کنند، می‌توانند به کاهش فشار بر روی دیسک‌های مهره‌ها کمک کنند. این تمرینات می‌توانند شامل تمرینات وزنه‌ای مانند سرشانه‌کشی، پرس سینه، و تمرینات با وزن بدن مانند پلاک، اسکات و پلانک باشند.

2. **تمرینات اصلاحی و تعادلی:**
تمریناتی که به بهبود تعادل و استحکام عضلات مربوط به پشت و شکم کمک کنند، می‌توانند به بهبود وضعیت دیسک کمر کمک کنند. این تمرینات شامل تمریناتی مانند تعادل بخشی، تمرینات برای بهبود قوام و استحکام عضلات پشت و شکم می‌شوند.

3. **تمرینات کششی:**
تمرینات کششی مانند یوگا و پیلاتس می‌توانند به کاهش فشار بر روی مهره‌ها کمک کنند. این تمرینات می‌توانند به افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش استرس و فشار در منطقه دیسک کمر کمک کنند.

4. **ورزش‌های آبی:**
شنا یا ورزش‌های دیگری که در آب انجام می‌شوند، می‌توانند به کاهش فشار بر روی مهره‌ها و بهبود علائم دیسک کمر کمک کنند.

**حرکات ورزشی مضر برای دیسک کمر:**

لاغری شکم با ماساژور برقی: فواید ماساژور برای لاغری شکم

1. **حرکات ضربه‌ای:**
حرکاتی که باعث ضربه و فشار زیاد بر روی مهره‌ها می‌شوند، می‌توانند وضعیت دیسک کمر را بدتر کنند. بنابراین، ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری بدون رعایت فنی و حمل و جابجایی وزنه‌های سنگین باید از حرکات متوقف شوند.

2. **حرکات خم شدن و تابیدن:**
حرکاتی که به خم شدن و تابیدن زیاد بدن منجر می‌شوند، می‌توانند به تضعیف وضعیت دیسک‌های مهره‌ها منجر شوند. بنابراین، حرکاتی مانند تاب‌راندن و ورزش‌هایی که نیاز به خم شدن و تابیدن زیاد دارند، باید با احتیاط انجام شوند.

3. **ورزش‌های با ضربه‌های مکرر:**
ورزش‌هایی که نیاز به حرکات با ضربه‌های مکرر دارند، می‌توانند عوارض منفی بر روی دیسک کمر داشته باشند. بنابراین، ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال که با ضربه‌های مکرر همراه هستند، باید با احتیاط انجام شوند.

**پاسخ به سؤالات رایج:**

1. **آیا ورزش‌های وزنه‌برداری می‌تواند برای دیسک کمر مفید باشد؟**
ورزش‌های وزنه‌برداری می‌تواند مفید باشد اگر با رعایت فنی و با راهنمایی متخصص انجام شود. اما وزنه‌برداری بدون رعایت فنی می‌تواند به وضعیت دیسک کمر آسیب برساند.

2. **آیا ورزش‌هایی مانند دویدن برای دیسک کمر مناسب است؟**
دویدن می‌تواند منجر به فشار زیاد بر روی مهره‌ها شود. بنابراین، دویدن باید با احتیاط انجام شود و بهتر است با راهنمایی متخصص انجام شود.

3. **آیا یوگا می‌تواند برای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید